Tuesday, August 10, 2010

BULAN MEI 2010

Salam to all. Seriously ni yg paling lama aku tak jenguk blog. Pejam celik - pejam celik dah setahun lebih usia BLOG ESH ni. Almost 5 month aku tak update pape cite kat sini sedangkan banyak sangat peristiwa suka duka jatuh bangun aku sepanjang 5 bulan lepas.


Seperti yang aku bgtau korg dalam entry yang lepas, aku dah grad dalam Bachelor Business Administration (Hons) Human Resource Management sehari sebelum birthday aku. Yang meriahnye, aku naik stage terima scroll sama hari dan sidang dengan adik aku, Wan yang grad dalam Bachelor Business Administration (Hons) Transport. So itu ialah hari yang membahagiakan untuk aku sekeluarga.


Lepas majlis konvokesyen tu, our beloved Baba celebrate us kat Hotel UiTM bersama kawan2 dan keluarga yg dtg hari tu. Yg suprise nye, Baba belikan cake birthday untuk aku. Tgh syok borak2 kat meja makan, tetibe waitress datang dari belakang then letakkan cake depan aku...time tu aku macam ternganga, nak tanye sape yg order cake lagi ni?? then suddenly sume2 yang ade time tu nyanyikan lagu "Happy Birthday to You" hahaha......it was so unforgetable memory for me!


Lain2 cite lg sepjg bulan Mei lepas was Kak Ema's Engagement and Aida's Wedding. Both of them are very close dengan aku. Mana mungkin aku lepaskan detik2 bersejarah dalam hidup mereka ni and now I heard that Aida is pregnant, Congrats my dear Cikda! Kak Ema plak tgh gigih mengusya2 rumah untuk dia dan bakal suami tinggal nanti dan yang penting dorang nak stay dekat2 Shah Alam je. Great!

Me and Aini with Kak Ema


Aida a.k.a Cik Da


Rizal, CTK, Faeza, Me, Nora and Razif

Cukuplah aku cite hal2 ni dulu, nanti bile2 free (ntah bile le tu) aku buat entry lain. Btw, hari ni last day in Sya'aban dan malam ni malam pertama umat Islam menunaikan sembahyang sunat Terawih dan Witir. Walaupun sunat tapi pahala dan ganjarannya SANGAT lah besar dan HEBAT yang tiada di "offer" dalam bulan2 lain, itulah istimewanya Ramadhan. Yang penting, syaitan2 semua dipenjarakan sepanjang bulan ini, so pandai2lah kita mengawal nafsu.

Aku ucapkan Selamat Menjalani Ibadah Puasa buat semua yang membaca BLOG ESH ni. Salam Ramadhan Al- Mubaraq :)

1 comment: