Tuesday, June 23, 2009

AN EVENING WITH...

Ahad lalu selepas aku attend wedding Haryani, si Aizat a.k.a Mel ajak aku kuar lepak. Aku ok je sebab memang takde pape plan pun petang ahad tu. Then lepas wedding, aku balik umah mandi and salin baju terus gerak gi umah Peet a.k.a Mok-Mok..janji pukul 3.30pm tp time aku sampai, sape pun takde lagik (sekali lagi aku yang awal)

Bila sume dah ade, Mel tanyelah nak lepak mane? Mok-mok suggest lepak umah banod, tapi si Mel jawab dia lom makan maka dia suggest kitorang lepak kat Sunway Pyramid je. Aku tak kisahla, sebab hari tu aku feeling2 bos duduk belakang (yelah,b4 this asyik aku je yang drive kan?) Tapi memula aku ade cakap yang aku tak nak masuk shopping complex dah,nanti confirm kuar duit banyak..lagipun dah ujung-ujung bulan ni so faham-faham jelah kannn?!

And so kami ikut jelah driver ke tempat yang dia nak pegi tu. Dah selesai dapat parking, kitorang ke arah lif tapi aku cam pelik nape pintu kaca tu tak bukak. Last-last ada one indian guy ni suruh aku ketuk pintu tu, macam kita ketuk pintu umah...hahahaha!!! Alat pengimbas dia dah rosak rupenyer (alat pengimbas nih...very the bahasa melayu sangat)






Then kitorang terus ke restoran Deli Nasi Lemak, Peet yang suggest makan kat situ (peet + makanan = sangat serasi bersama) *jgn marah moy :p
Aizat and Peet order nasi lemak + lauk pilihan masing-masing, aku lak hanya makan kuih popia + telur 1/2 masak dan teh tarik..kenyang lagi sebab baru balik dari wedding,huhuhu!




Bagi diri aku, dah lama rasanya tidak keluar bersantai dengan Peet & Aizat ni since last month aku teramat sibuk menyiapkan thesis aku...best dapat hang out gelak-gelak sembang-sembang, gosip-gosip (lelaki pun pandai bergosip juga tau, ini mengikut fakta dan kajian)



Macam-macamlah yang kitorang sembangkan, gelak tu tak yah cite lah..tibe bab-bab yang lawak tu rase cam nak pecah perut gelak. Sedikit sebanyak dapatlah me"release" tension dan penat bekerja.


Lepas dah puas lepak, kitorang jalan-jalan then si Aizat ajak pegi TOPMAN. Hmm..aku pe lagi, jalan di hadapan yer macam pemandu pelancong sebab aku memang suke pakaian kat TOPMAN. Dah masuk dalam kedai tu, kitorang belek-belek lah baju yang ade. Memula aku takdelah plan nak beli pun tapi... (tetap ade tapi) ade saju kemeja ni aku cam berkenan lak ngan kaler nyer..plak tu saiz aku (XS okay!) Si Mel pun berkenan gak ngan satu kaler lagi,kitorang sebatlah pi fitting room.

Dalam fitting room, baju yang aku try tu nampak sesuai dengan aku sedang-sedang elok kate orang ditambah plak dengan "penyedap rasa" dari dorang berdua aku pun bertekad (bertekad nih!) beli je baju tu, cadangnya nak dipakai time pegi nonton Konsert SATU Dato' Siti Nurhaliza di Istana Budaya pada hari sabtu ni. Mel pun beli gak baju yang dia dah berkenan tu, cuma tak dapat amik sama saiz macam aku, kena one saiz bigger..hehehe!!!


Time ni aku tengah isi borang kad keahlian TOPMAN (baru nak dapat walaupun....) ahahahaha!!!

Selepas dah puas dapat apa yang diidamkan, kami pun berangkat pulang ke Shah Alam lagipun dah senja and esoknyer nak keje..mood cam tak bape best dah. Pape pun aku enjoy kuar dengan Aizat and Peet..nanti kite kuar lagi k? next time jangan lupa ajak Banod, kesian kat dia :)







Daaa!~~~

2 comments:

  1. x pe..lain kali x yah ajak i yer..
    n tak yh tanya i buat apa kat umah..
    erm...
    pasni x dpt lah uols tgk Mell uols kuar nagn banod tuh lagik..

    ReplyDelete