Sunday, June 21, 2009

HARYANI'S WEDDING



Haryani is my one of my very old friend. I knew her since we were in kindergarten, Tadika Sayangku. Kitorang dah berkawan dari tadika, sekolah rendah and sekolah menengah in the same school and one thing is her mother is my favourite teacher, Puan Norhayati Bakri. Cikgu Hayati ajar aku since form two until form five.

Hari ni, Haryani dah jadi milik seorang lelaki yang dia cintai. Bertempat di Laman Budaya, Taman Tasik Shah Alam berlangsunglah majlis persandingan kedua mempelai. Dengan bertemakan gabungan warna merah jambu muda dan ungu, sangat serasi pakaian yang dikenakan oleh kedua pengantin serta ahli keluarga.

And aku secara kebetulan mengenakan baju melayu warna merah jambu dan sampin ungu gelap kelihatan seperti one of family members plak. Actually aku takde lah plan nak ikut tema, saje jelah pakai baju melayu ni..yerlah dari dok bergantung je dalam almari tu kan better aku pakai time majlis-majlis macam ni,betol tak? ahahaha...

Aku plan dengan my best friend, Zatil untuk pegi skali ke majlis Haryani ni. As we plan, dalam jam 1 suku macam tu kitorang tiba di Laman Budaya. Aku tengok dari jauh dah ade kaler pink & purple ni,ahahaha..aku pakai ikut tema ler! okay what! :D

Sampai je kat dalam, jumpe dulu mak ayah pengantin a.k.a cikgu favourite aku. Then nampak Fida dengan parent dia..lama tol tak jumpe fida ni, she's also one of my old friend since primary schol lagi until diploma di UiTM Shah Alam..tak silap aku last time jumpe Fida time her sis wedding and it was 2 years ago...uhhh, lama dah kan? And one thing new about Fida is dia dah bertudung skang, Alhamdulillah :)

Ok, back to the story..aku and Zatil amik makanan and makan kat meja area pelamin senang sket nak tengok pengantin nanti ;) Tengah-tengah makan tu datanglah member-member lama aku yang sesungguhnya sudah lama tidak ketemu dorang..rindu!!! Sempatlah sembang-sembang and gelak-gelak walaupun tak puas sebab aku tak leh stay situ lama. Ramai yang tanye aku "ash, dah kahwin ke?" "Jari dah berinai tu, tak jemput pun!" Ahahahhahahaha...aiyaaakkkk!!! Recently aku ada pakai inai Mekah yang dalam tiub tu, my auntie bagi so aku sajelah pakai..hukumnya kan sunat. Then pakai lak baju melayu, jumpe lak member-member lama haruslah semua bertanya kannnnn?! Sesswaiiilah ngan muke aku! :p




Kalo aku kahwin nanti, aku jemput nyer member-member lama ni. Aku bukan jenis lupa kawan yer. Sapa yang ingat kat aku, maka aku ingat jugalah kat mereka. Oklah, aku ucapkan "Selamat Pengantin Baru" kepada my friend, Norharyani Hamid dan pasangan beliau Fazli. Semoga korang bahagia melayari bahtera alam perkahwinan sehingga ke akhir hayat, aminnnn...


No comments:

Post a Comment