Tuesday, June 2, 2009

Majlis Kesyukuran & Hari Lahir

Pada 16 Mei yang lepas telah berlangsung majlis kesyukuran dan sambutan hari lahir Peet (10 April) + Aku (26 May) + Aizat (1 June) + Zugor (4 June) . At 1st kitorang plan nak buat birthday party kat karaoke,Quality Hotel Shah Alam but it seem like ke semua kami busy dengan kerjaya masing-masing and tak dapat nak discuss pasal birthday party tu plus masa dah agak suntuk, so one night pas aku balik keje gi lepak dengan peet + zugor kat mamak sec9.

Dah alang-alang jumpe tu, kitorang pun bukaklaa cite pasal hal ni. Tetibe peet suggest, "pe kata kita tukar tema dari birthday party ke kenduri kesyukuran?" Aku pun ape lagi,sokong sangat-sangatlah sebab time balik keje dalam kete sambil-sambil drive tu ade gak terpikir untuk tukar tema buat yang mcm peet suggest tu..memandangkan dah ada orang bersuara,discuss punye discuss aku + zugor pun setuju lah dengan cadangan peet tu.

Maka kami berempat pun merancanglah untuk mengadakan majlis tersebut,bermulalah dari senarai jemputan, tempat, menu dan lain-lain lagi. Berkonsepkan kenduri ala-ala kampung pada awalnya, nak merasa makan duduk bersila ramai-ramai disamping menu masakan kampung. Tapi tak menjadi sangat sebab tuan rumah ada menyediakan meja dan kerusi di laman rumah.Alhamdulillah semua berjalan lancar seperti yg kami rancang,begitulah kejadian Tuhan kalau nawaitu kita baik,maka Allah permudahkan segala urusan perkerjaan kita :)

Majlis bermula dengan solat zohor berjemaah..time nak solat tu,ayah aku suruh one of us azan.Hahahaha...korang bayangkanlah camne kami bertolak-tolak time tu,si peet ngan aizat memang suka melahakan aku..dorang bleh cakap,"Esh,ko tuan rumah so ko lah azan...aku iqamat je" Pastu ade plak suara2 yang cakap,"Esh,ko yang tua kat sini ko jelah azan" Haiyooo,statement masing-masing nak mengelat!!!! Hanj sangat kan?! Guests yang lain pakat gelak jelah tengok kitorang berempat...last-last zugor jadi penyelamat,yang muda jugak yang pegi azan..hihihi! Al-hamdulillah!

Pas solat, aku beri ucapan sket untuk menyatakan tujuan majlis bacaan yassin dan doa selamat diadakan pada petang tu. By the time bacaan yassin berlangsung,member-member lain sampai untuk turut serta dalam majlis tu.

Sebelum aku melabuhkan tirai untuk edisi pertama blog aku ni, aku ucapkan ribuan terima kasih for those yang dapat datang ke majlis kami hari tu dan juga yang menyampaikan birthday wish pada hari lahir aku yang ke-26 tahun ni. Thanks a lot guys!

So guys, layanlah gambar-gambar kat bawah ni k! ;)










No comments:

Post a Comment